آشیخ دکتر

درد دل های یک دانشجوی علوم پزشکی

آشیخ دکتر

درد دل های یک دانشجوی علوم پزشکی

آشیخ دکتر

باسمه تعالی
«دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا میشود.»
شهید آیت الله دکتر بهشتی

پیام های کوتاه

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

ستم پذیری در دیدگاه شهید مظلوم آیت الله بهشتی

آشیخ دکتر | چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴ ق.ظ

در کمال احترام به تمامی عزیزان به نظر این جانب بهشتی را مظلومیت کلامش در میان مردم که مفهوم سخنانش را نمی فهمیدند کشت نه انفجار دفتر حزب ...

به امید روزی که مردم سرزمین ما حداقل سخن این مرد بزرگ در زمینه ی ستم پذیری را درک کنند و به کلام او جامه ی عمل بپوشانند.

 

  • آشیخ دکتر

اینترنت 5G

آشیخ دکتر | دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰ ق.ظ

مدتی است که شاهد پخش خبر برنامه ریزی های جدی برای ورود 5G به ایران هستیم که البته شاهد یک مراسم رونمایی از جانب ایرانسل نیز بودیم.

اما در این میان سوالات جدی پیش می آید.

من جمله آنکه ایرانسل مدعی است مراکز علمی اعم از دانشگاه ها، پژهشکده ها و ... از جمله مراکزی هستند که در اولویت دسترسی به این فناوری خواهند بود.

این در حالی است که بسیاری از این مراکز من جمله دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین پردیس دانشگاهی علوم پزشکی این شهر از کیفیت اینترنت پایین تری به نسبت سایر نقاط شهر بهره می برند که شاید یکی از علل اصلی آن کمبود زیرساخت موجود با وجود جمعیت چندین هزارنفری استفاده کنندگان از اینترنت در این محدوده باشد.

به نظر بهتر است به جای سرمایه گذاری بر روی یک فناوری بسیار جدید نظیر 5G با وجود تمام حواشی و سوالات موجود پیرامون سلامت آن در اولویت اول کیفیت خدمات ارائه شده در بستره ی فناوری های موجود را تا حد امکان بالا برد و در کنار آن برنامه هایی بلند مدت برای دسترسی به فناوری های جدید تر نیز داشت.

  • آشیخ دکتر

آموزش مجازی در دوران کرونا

آشیخ دکتر | يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۲۹ ب.ظ

همان طور که می دانید و شاهد آن بوده اید به مرحمت کرونا در این چند ماه اخیر شاهد پیشرفت چشم گیر بسیاری از برنامه های توسعه در زمینه ی فناری اطلاعات بوده و هستیم و وزیر جوان دولت تدبیر بالاخره از خواب غفلت بیدار گشته و پس از بلند شدن از پشت بازی های رایانه ای تصمیم به توسعه ی زیر ساخت های لازم گرفته است و همه ی این ها به واسطه ی گسترش هرچه بیشتر آموزش مجازی در مدارس و دانشگاه هاست.

این بحران به ما اثبات کرد آموزش مجازی را می توان بسیار جدی تر از آنچه تصور می شد انگاشت و با برنامه ریزی مناسب از این وسیله برای گسترش هرچه بیشتر عدالت آموزشی و کاهش هزینه های آموزش بهره برد.

البته این امر مسلتزم تامین زیرساخت های مورد نیاز از جمله دسترسی سراسری به اینترنت پرسرعت، وسایل الکترونیکی مناسب نظیر تلفن های هوشمند و ... با قیمت مناسب می باشد که گویا دولت برنامه ی چندانی برای آن ندارد.

به نظر من وقت آن رسیده تا پیگیری جدی در راستای تامین اینترنت رایگان برای دانش آموزان، دانشجویان و اساتید و همچنین تامین وسایل لازم برای افراد کم بضاعت در کنار تامین زیرساخت های نرم افزاری توجه شود تا دیگر شاهد شرایط اینچنینی نباشیم.

پ.ن. به شکل ویژه پیگیری های جدی پیرامون برنامک "شاد" باید صورت پذیرد تا امر خطیر آموزش مورد خدشه واقع نگردد.

  • آشیخ دکتر

اندر حکایت ماسک و تعویض روغنی

آشیخ دکتر | يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰ ق.ظ

به احتمال زیاد یکایک شما عزیزان نیز با مشکل تهیه ی ماسک از داروخانه ها روبرو شده اید و چه بسا ناسزایی هم نثار داروخانه و داروساز و نسخه پیچ و ... کرده اید.

اما اگر بخواهیم بدون تعصب و منطقی برخورد کنیم خواهیم دید داروخانه ها کمترین تقصیر را در این بین دارند. (البته این امر در مورد داروخانه های محتکر صادق نیست)

مشکل به مراتب بزرگتر و جدی تر از آن چیزی است که گمان می رود، به گونه ای که شاهد نبود ماسک در داروخانه ها با وجود دسترسی ساده به آن در مراکز غیربهداشتی مانند سوپری ها و حتی در کنار خیابان ها در دست دست فروش ها و چه بسا در تعویض روغنی ها هستیم.

با اندکی جست و جو می توان این نکته را به وضوح دید که این امر متاثر از کمبود تولید یا عدم توزیع توسط مراکز بهداشتی نیست. بلکه مشکل در نظام توزیع بین تولید کننده و خورده فروش هاست که از زمان واگذاری این امر به وزارت صمت شاهد بی کفایتی مسئولین این وزارت خانه در انجام این وظیفه ی خطیر هستیم.

امید است با مداخله ی وزارت بهداشت (به شخص از وزارت صمت نا امید شده ام) و همچنین برخورد قاطع قوه ی قضائیه با اخلال گران این بازار مهم شاهد بهبود شرایط باشیم.

  • آشیخ دکتر

مرثیه ای برای رویای استعداد های درخشان!!!

آشیخ دکتر | شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۵۰ ب.ظ

مرثیه ای برای یک رویا

چندی پیش مستندی به نام "مرثیه ای برای یک رویا" را که در قسمت فوق پوستر آن را قرار داده ام را دیدم؛

حقیقتا با دیدن این مستند به شدت متاثر شدم و در کنار مرور خاطرات دوران دانش آموزی حسرت شدیدی بر دلم نقش بست.

ورود ما به سمپاد همزمان با ترک سمپاد (یا بهتر است بگویم ترک اجباری سمپاد) توسط دکتر اژه ای و تغییر وضعیت این نهاد مهم از یک سازمان دولتی مجزا به معاونت وزارت آموزش و پرورش بود.

در آن سال ها همچنان آثار و بقایای مدیریت سی و اندی ساله ی دکتر اژه ای دیده می شد و همچنان برنامه های پژوهشی تا حدودی در جریان بودند.

اما این رویه به مرور زمان رو به افول گذاشت به گونه ای که در سرزدن های گاه و بی گاهم به مدرسه ی قدیمی خود که همواره خود را مدیون آن و مدیون مسئولین آن زمانش می دانم زوال فعالیت های اصیل علمی و پژوهشی را به چشم می بینم.

در این سال ها نتایج کنکور چندان تغییری نداشته اما حضور بچه ها در عرصه های مختلف پژوهشی کاهش یافته و فعالیت های خلاقانه تقریبا دیگر بهایی ندارند.

در حقیقت از سمپاد جز جنازه ای بی روح و بی جان که مانند مدارس غیردولتی کنکوری تنها یک دغدغه ی غلط را ترویج می دهد چیز دیگری باقی نمانده است و با سوء مدیریت های چند سال اخیر (به شک ویژه دو سال گذشته) این روند همچنان ادامه دارد.

با آرزوی روزی که این کابوس به پایان برسد و باز هم شاهد بالندگی و شکوفایی سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان (سمپاد) در قالب یک سازمان قدرتمند باشیم.

  • آشیخ دکتر

مراسم های محرم در بحبوحه ی کرونا

آشیخ دکتر | دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۳۴ ق.ظ

دوستان سلام؛

طی این مطلب می خواهم به مساله ای اشاره کنم که احتمالا واکنش های زیادی را برخواهد انگیخت و آن مساله ی مراسم ها ی محرم در شرایط نابسامان کنونی است.

امید است عزیزان به شکلی منطقی و عقلانی با بحث برخورد داشته باشند و بنده ی حقیر را تا پایان مطلب همراهی کنند و از قضاوت شتاب زده بپرهیزند.

  • آشیخ دکتر

افضل اعیاد عالم بر شما مبارک باد!

آشیخ دکتر | شنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰ ق.ظ

"عید غدیر بر همگان مبارک باد"

پیام نور به لبهاى پیک وحى خداست
بخوان سرود ولایت ,که عید اهل ولاست‏
بیا شراب طهور از خم غدیر بزن ,
خدا گواست که ساقى این شراب خداست!

پیامبرصلی الله علیه وآله :

یَومُ غَدیرِ خُمٍّ أفضَلُ أعیادِ اُمَّتی

روز غدیرخم برترین عید امّت من است

بحار الأنوار ، ج ۹۷ ، ص ۱۱۰

عید ولایت و امامت بر یکایک عشاق عالم مبارک باد؛

  • آشیخ دکتر

تمنای همت؛؛

آشیخ دکتر | جمعه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۰۰ ق.ظ

دوستان سلام؛

همان طور که از کلام رسول خدا (ص) بر می آید عید غدیر افضل اعیاد امت اسلامی است.

پیامبرصلی الله علیه وآله :

یَومُ غَدیرِ خُمٍّ أفضَلُ أعیادِ اُمَّتی

روز غدیرخم برترین عید امّت من است (بحار الأنوار ، ج ۹۷ ، ص ۱۱۰ )

حقیقتا تاسف می خورم از این امر که عید با صد سعادت غدیر آن گونه که باید و شاید ارج نهاده نمی شود و ما شاهد چندان شور و اشتیاقی در این روز مبارک نیستیم.

امسال که کرونا نیز در همه جا جولان می دهد و امکان برگزاری مراسمات حضوری و اجتماعات وجود ندارد ضرورت فضا سازی های شهری با شدت بیشتری دیده می شود و لذا از یکایک شما عزیزان تمنا دارم د ضورت امکان در خد وسع خود اقدام به فضا سازی نمایید.

حتی نصب یک پرچم در محل در منزل و دفتر کارتان نیز می تواند تاثیری شگرف داشته باشد.

با آرزوی تجربه ی جشن عید غدیر در محضر امام عصر (ارواحنا فداه)

 

#آشیخ_دکتر

  • آشیخ دکتر

آن سوی مرگ

آشیخ دکتر | چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۵ ب.ظ

با عرض سلام خدمت همه ی شما همراهان عزیز؛

با یک معرفی کتابی دیگر با شما همراه هستیم.

امروز قصد دارم تا کتابی با عنوان "آن سوی مرگ" را به شما عزیزان معرفی کنم.

کتاب آن سوی مرگ به شکلی دقیق و علمی به مقوله ی "تجربیات نزدیک به مرگ" یا NDE پرداخته است و با مصاحبه با چندی از عزیزانی که در زندگی خود این تجربه را داشته اند پرداخته است و به این شکل سعی در ترسیم تصویر روشن تر از جهان آن سوی مرگ و سرای آخرت و باقی دارد.

خواندن این کتاب را به یکایک شما عزیزان توصیه می کنم و امیدوارم تمام ما با تفکر و دقت بیشتر پیرامون مقوله ی مرگ زندگی دنیایی بهتری نیز داشته باشیم.

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان

  • آشیخ دکتر

اژدها باز می گردد ؛-)))

آشیخ دکتر | چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵ ب.ظ

با عرض سلام خدمت تمام همراهان گرامی؛

با توجه به مشاغل پیش آمده برای بنده مدت نسبتا طولانی را در غیبت به سر می بردم و توفیق ارتباط با شما عزیزان از بنده سلب شده بود.

امیدوارم با برنامه ریزی صورت گرفته مدت بیشتری را به شکل منظم در خدمت شما عزیزان باشم.

با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان

 

  • آشیخ دکتر