آشیخ دکتر

درد دل های یک دانشجوی علوم پزشکی

آشیخ دکتر

درد دل های یک دانشجوی علوم پزشکی

آشیخ دکتر

باسمه تعالی
«دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا میشود.»
شهید آیت الله دکتر بهشتی

پیام های کوتاه

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

پول نیست، ولی زیاد است !!

آشیخ دکتر | سه شنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۰۱:۳۸ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

پول نیست، ولی زیاد است !!

 

شاید در نگاه اول با دیدن عنوان مطلب کمی تعجب کرده باشید و فکر کنید طی یک خطای انسانی جمله ی مشهور «پول هست ولی کم است» را به اشتباه چنین نوشته ام.
اما باید بگویم که چنین نیست و عنوان کاملاً صحیح به رشته ی تحریر درآمده است.
حتماً اغلب شما نیز در این روز ها از مسئولین دانشگاه شنیده اید که دانشگاه با مشکلات مالی و بودجه ای دست و پنجه نرم می کند و بی پولی در این بلاد بی داد می کند. مصادیق گوناگون آن را نیز دیده و یا شنیده اید.
از بدهی 12 میلیارد تومانی معاونت دانشجویی فرهنگی به سلف که موجب پرداخت نشدن حقوق کارکنان آنجا در طی سه ماه گذشته شده است (که اگر مسلمانی این را بشنود به از غم بمیرد رواست 😞)، تا تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان به ویژه نیروهای خدماتی و پایین دستی در ساختار اداری ...
از ناله های حاکی از بی پولی مسئولین هنگام مراجعه برای اخذ کمک مالی و یا امکاناتی برای برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی که دیگر هیچ نباید گفت که این سینه پر از اسرار است.
تا به این جای مطلب نبود پول را دیدید. اما حال به بخش ولی زیاد است بپردازیم.
در این گیر و دار ناگهان خبری مبنی بر هزینه کرد 47 میلیون تومانی برای جشن برگزار شده توسط معاونت دانشجویی فرهنگی به مناسبت هفته خوابگاه ها به گوش می رسد (😳) که از محتوای آن نگو و نپرس که نقد آن ها خود یک رساله ی جدا می طلبد. جشنی که با وجود پیش بینی و تدارک 1000 نفری تنها نزدیک 125 نفر در آن شرکت کردند. (😒)
اما داستان اینجا به پایان نمی رسد. در حالی که هنوز داغ این ولخرجی برجگر هر دغدغه مندی است ناگهان دسته گل جدیدی رو می شود.
چندی پیش به همت دوستان بسیج دانشجویی دانشگاه اردوی جهادی درمانی در محل روستای ده‌غیبی با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی برگزار شد که به حق یکی از بهترین اردو های جهادی که این حقیر دیده است بود. در این حین از طرف روابط عمومی دانشگاه تیمی برای تهیه ی گزارش تصویری به محل اعزام می شوند و ماحصل کار و تلاش یک روزه ی این عزیزان کلیپی 6 دقیقه ای است که به احتمال زیاد آن را دیده اید (اگر ندیده اید می توانید با لمس این لینک آن را مشاهده کنید. (https://t.me/medcast/12156))
تا به اینجای کار اشکال خاصی وجود ندارد. اشکال کار آنجایی خود را نشان می دهد که بدانید برای این کلیپ چیزی نزدیک به 7-9 میلیون تومان هزینه شده است. (😳😳😳) کلیپی که بنابر نظر یکی از دوستان فعال در این زمینه با استفاده از ضرفیت دانشجویان تنها با هزینه کرد نزدیک به 700 هزار تومان و چه بسا کمتر قابل تولید بود.
سوالی که در این میان رخ می نماید آن است که چه کسی و با چه منطقی چنین پولی را حرام کرده و از آن مهمتر، کارمند و کارکنان روابط عمومی دانشگاه که عرضه و توان تولید یک کلیپ ساده چون این مورد را ندارند با چه منطقی در حال گرفتن حقوق ماهیانه از دولت اند؟؟؟
این ها را گفتم، این را هم بگویم که به نظر حقیر وضع به همین منوال خواهد بود تا آن زمان که تمام تصمیمات و کنش های مالی دانشگاه با جزئیات و شفافیت کامل در اختیار دانشجویان قرار گیرد و دانشجویان نیز مسئولین را بابت هر تصمیم اشتباه به بوته ی نقد کشیده و در برابر اشتباه های فاحش آن ها فریاد برآورند.
«وَأَن لَوِ استَقاموا عَلَى الطَّریقَةِ لَأَسقَیناهُم ماءً غَدَقًا»
و السلام علی من التبع الهدی

  • آشیخ دکتر

تهاجم فرهنگی به سبک ایرانی

آشیخ دکتر | سه شنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۰۱:۰۸ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


تهاجم فرهنگی به سبک ایرانی 


 سلام فرمانده 
سلامتی نسل غیور جا مانده
سلام فرمانده 
سید علی دهه نودی هاشو فراخوانده

 

یقیناً در طی یک ماه گذشته بارها و بارها این نوا را شنیده اید؛ از صدا و سیمای رسمی کشور گرفته، تا اینستاگرام و تلگرام و توییتر و حتی در سطح شهر. و آن هم نه فقط از افراد مذهبی یا انقلابی، بلکه تمام اقشار جامعه درحال همخوانی این نوا هستند. از کسبه و بازاری ها گرفته (که برخی از آنها دقایقی پس از زمزمه آن با گرفتن لیست جدید قیمت ها از سر تا پای نظام را به فحش می کشند) تا معلم، راننده، نگهبان و...
سلام فرمانده در این چند وقته به مصداق بارز یک Megahit تبدیل شده است و همه کس را درگیر خود کرده است و این پایان ماجرا نیست؛ 
با اندکی جستجو در اینترنت به راحتی می توانید نسخه عربی و اردوی سرود را نیز پیدا کنید و همچنین اجرا های گوناگون آن در کشورهای مختلف آسیایی، آفریقایی و حتی تک اجراهایی که در کشورهای اروپایی برگزار شده است را ببینید. 
شاید بگویید گسترش و وسعت این سرود به واسطه تبلیغات رسانه های حکومتی است، اما با اندکی انصاف خواهید دید که مسئله ورتی  این حرف هاست. در واقع سرود از بین مردم به جوشش در آمده است. 
سلام فرمانده با تمام ایرادی که بدان وارد است، یک مفهوم والا و ارزشمند را جار می زند، به گونه ای که تمام افرادی که به آن مفهوم (حتی به نوع تخفیف حدت یافته آن معتقدند) خواه یا ناخواه با آن همراه می‌شود و آن را هم خوانی می‌کنند. به واقع باید گفت تیم جوان تهیه این آهنگ کاری را انجام دادند که فراتر از انتظار هرکس بود و ارزش این یک کار آنها چه بسا بیش از ۵۰ سال تلاش های پرهزینه و پر زرق و برق انجمن حجتیه یا سازمان‌ها و ارگان‌های رسمی کشور که خود را متولی امر فرهنگ و ترویج مفاهیم مهدوی و انقلابی می دانند است.
این سرود از دل مردم درآمده است و مفهوم والا و مردمی را فریاد می‌زند و از همه مهمتر یقیناً در مورد توجه صاحب اصلی اثر بوده است، چرا که دست یابی به چنین موفقیتی بدون عنایت خاصه ی صاحب سرود ممکن نیست و این از اعتقادات مسلم شیعه است که امام معصوم پاسخ سلام های ما را می دهد (حتی به تعبیر برخی علما، از این هم فراتر است و در واقه این ما هستیم که در حال پاسخگویی به سلام امام هستیم، چرا که او از ما در سلام کردن نیز پیش است)
باید امیدوار بود این سرود الگو و زمینه ای برای تکرار کارهای این‌چنینی فراهم آورد تا با تقویت دیپلماسی فرهنگی چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی روز به روز شاهد پیشرفت و اعتلای فرهنگی انقلاب اسلامی از یک سو و درهم شکستن زمینه فرهنگی تحریم و تجاوز آشکار غرب به کشورمان باشیم. یقین بدانید مقاومت کردن در برابر فشارهای ظالمان غرب و در هم شکستن آن میسور نیست، مگر آنکه ابتدا در زمینه فرهنگی پیروز شویم و این سرودها و این اعمال گامی هرچند کوچک در راه این مسیر است و با تقویت هویت ملی مذهبی (یا به تعبیر صحیح تر اُمّی) جامعه زمینه را برای عبور از بحران ها فراهم می کند.

و من الله توفیق

  • آشیخ دکتر

کاخ نشینی اسلامی ...

آشیخ دکتر | شنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶ ق.ظ

از وقتی که برای روحانیت دربار درست شده همیشه دیدن رؤسای روحانی تمنای ریاست را در وجود طلاب بیدار می‌کند، همین وضع ریاست مآبی این آقایان است که اخلاق عمومی طلاب را فاسد کرده است.
#مرتضی_مطهری
#یادداشت_ها
#جلد۱۳_ص۸۹

  • آشیخ دکتر